Vi är gamers och icke-män, och vi finns!

Igår var det här på Metros Insändarsida:
Jag lade ut det på min älsklingsgrupp Geek Women Unite på Facebook (om du är icke-man och nördig, GÅ MED DÄR, vi är smarta, roliga och välkomnande) och jag uppmuntrade till att vi skulle ge svar på tal. På cirka två timmar bombarderades det med kommentarer och ett Google Docs dokument var redan skapat där flera stycken skrev tillsammans samtidigt. Allt gick så snabbt och det var så kraftfullt, blixtaktion deluxe :)
Ikväll släppte Metro vårt svar, tillsammans med 401 underskrifter.
Eftersom intresset var så stort, och eftersom vi inte kunde invänta alla som ville vara med så skapade vi en namninsamling. Glöm inte att skriva på den om du som icke-man och gamer vill visa att du finns! 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det känns som att termen "gamer" bara refererar till folk som spelar PC nu för tiden, så jag som spelar Playstation, är jag oxå en gamer?

Svar: Det skulle jag säga! Enligt Wikipedia är en gamer en person som spelar tv-spel, data, rollspel/brädspel. Men det handlar ju mycket om du känner dig hemma i termen och vill kalla dig för det eller ej :) För mig kommer sig den termen ganska naturligt, jag spelar både dator och tv-spel, med övervikt på Playstation ;)
Newwt

2014-11-13 @ 20:15:37
Postat av: Jennie

YES!!! Du spelar PS!!! Jag är den enda jag vet förutom min syster som gör det!! Jag är inte ensam, det är bra <3

Svar: Hahah :D Såklart, det är ju skitkul :D Typ Dragon age spelar jag på PS, wiiie så taggad inför nya DA nu!!
Newwt

2014-11-17 @ 16:13:24
Postat av: Jennie

Jag är själv sugen på dom spelen, men det är inte så där dumt att man MÅSTE vara uppkopplad eller skapa nåt konto nånstans eller?

Svar: De är skitbra! Du kommer älska dem :D jag gillar tvåan mest, men de flesta verkar tycka mest om ettan ;) nej, det behöver du inte vara :)
Newwt

2014-11-18 @ 19:03:42
Postat av: Jennie

Coolt, då ska jag satsa på att köpa dom! Gissar på att jag kommer gilla 2an bäst because of Fenris... XD

Svar: Haha ja! Han är så broody och söt :D
Newwt

2014-11-19 @ 15:47:20
Postat av: Jennie

Ja, jag har sett det XD Det enda jag tycker är synd är att han med sina långa öron har nada piercingar där!!

Svar: So true! Men sjygga markings på kroppen dock ;)
Newwt

2014-11-20 @ 19:49:01
Postat av: Jennie

Oh yeah ;)

2014-11-24 @ 11:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0