The terror of the Nerds - Excercise

Ännu en dag av kaffe och knäckebröd med hummus. Och min uråldriga spellista Concept Art. Och rökelser. Allt är sig likt ändå. Ryggen krasar i vanlig ordning, mina ben är stela och min axel lyckas alltid byta position under natten. Jag skulle aldrig göra den här bloggen till en träningsblogg, jag avskyr det. Kalorier, näringsämnen, gym... Sånt har alltid vart helt ointressant för mig. Men. Den bistra sanningen är ju den att jag känner mig oerhört svag, jag kan inte ens bära matkassar en längre bit. Min rygg gör ont, mina förgångna magmuskler bär inte upp mig ordentligt, jag är stel i nacken och i höfterna. Jag har en tråkig och knakande akademikers kroppshydda helt enkelt. 
 
Jag måste börja träna.
 
Inte för att få #1 Beach Body 2014, det skulle vara ett minst sagt ouppnåeligt mål. Men att bli starkare igen. Och jag frågar mig själv: Vad vill du träna? Inget är förstås svaret. Men om du måste träna, vad skulle vara minst hemskt? 
  • Bollsporter är idiotiskt. Jag är fett bollrädd. Plus att jag får panikkänslor av att se blonda tjejer med hästsvans och stora vadmuskler iklädda vita sockar springa mot mig.
  • Gym kan vara det mest tråkiga människan har uppfunnit. Det luktar fot och svettigt läder, och vem vill sitta i en maskin och titta på sina syntetklädda ben som trycker en vikt framför sig medan de andra på gymmet tittar på din dåliga teknik och ditt rödflammiga ansikte? PLUS att jag inte har instagram eller en cool smartphone att visa folk hur duktig jag varit genom att ta kort på mina gympaskor och en vattenflaska, så då är hela aktiviteten helt meningslös, obviously.
  • Simning i badhus är uteslutet. Jag får lockigt hår efter att jag har badat, jag hatar folk i badkläder (för det är fult) och mest av allt är jag rädd för omklädningsrum. 
  • Ridning? Ja! Då kan jag iaf låtsas att jag är Aragorn. ...Om jag inte hade såna dagar då jag inte står ut med att vara ful framför andra. Och de dagarna kommer med jämna mellanrum. Och att jag då frivilligt skulle ta på mig en hjälm och åtsittande byxor är uteslutet.
  • Kampsport. Det gör ont och jag vill inte att någon ska titta på mina fötter :(
  • Yoga är alldeles för långsamt. Lugnet infinner sig knappast, istället kommer tankarna om vad jag skulle kunna göra istället. Typ som att betala hyran, söka lägenhet, spela Alien v.s. Predator, ÄTA!?!
  • Dans? Ja ta mig faen! Men inte på Friskis där alla tar fyra steg åt höger och sedan åt vänster och klappar i otakt till musiken, där de skriker "Bra!" fast jag snurrade åt fel håll och ser ut som en förvirrad neandertalare i stan. Nej tack. jag vill ha någon som skriker att jag gör fel, stänger av musiken, kommer fram till mig och petar rätt mina knän, sträcker min rygg, vecklar ut mina fingrar. Jag vill ha Dans-Eva igen! 
Jag skjuter upp träningen på framtiden. Just nu tänker jag: När jag har flyttat till Göteborg kan jag dansa med mina vänner i en hyrd lokal med hög musik och en stor spegel. Där övar vi in koreografier och stretchar, tar en kaffe efteråt, skrattar. Då tror jag att jag skulle fortsätta. För jag hade det livet en gång, och jag har aldrig varit så pigg och stark som jag var då.
Nu ska jag sitta vid datorn hela dagen och leta artiklar som handlar om moskéer. Hej då magmuskler! Hej melankolisk musik och kaffe!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: poff

Gym ... r skönast.. gå dit och få bort sin ilska emot döda ting.. :) och man kan försvinna in i musikens värld liksom bara du och vikterna liksom..

Vatten farligt.. kamsport.. närkontakt.. mäh

Svar: Ne fy satan! D:
Newwt

2014-03-25 @ 12:55:50
Postat av: Jennie

Åh vad jag håller med dig om detta!! XD Same here, pretty much... ^_^;

Svar: Hahaha gose <3 Du och jag x)
Newwt

2014-03-25 @ 14:03:08
Postat av: Nathalie

Du kan ju trana pa kontoret - sitt pa en sadandar yogaboll, att fina balansen och sitta rakt ger dig starkare magmuskler och ryggmuskler. Att stracka benen rakt ut, sa att din kropp formar sig som ett L ger starka vader, lar och annat i benen. Bara ett tips, fran en som sitter hela dagarna och letar artiklar om barns utveckling nar de springer runt i skogen.....

Svar: Hmm, bra tips, ska försöka komma ihåg detta!
Newwt

2014-03-25 @ 23:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0