Master programmet i Globala studier

När jag anmälde mig till master utbildningen för globala studier i Göteborg var jag sådär overconfident som jag brukar vara. "Jag kommer att komma in", tänkte jag och log för mig själv. Så nöjd med mig själv. Men övermodet straffade sig i en extrem ångest nu de sista dagarna, och särskilt under det sista dygnet. "Jag kommer inte komma in"  tänkte jag och dog för mig själv. Ångestsvettningar, oro över framtiden ("jag vill inte bara läsa arabiskan. jag kan inte söka in nästa år för då har jag inget csn kvar om jag läser en 30 hp kurs. hur ska jag betala lägenheten utan csn? vad ska jag säga till alla dem jag har berättat för om mina planer?"), skammen och några enstaka tårar vid fem-tiden imorses. 
 
Men oro, vördnad och respekt inför hur svårt och allvarligt livet är verkar löna sig.
 
Jag är antagen till Master programme in Global studies vid Göteborgs universitet <3
 
Nu fortsätter festen i en vecka, MINST, med föräldrarna, syrran och Jhonny, och min Marcus! 

Kommentarer
Postat av: Jennie

GRATTIS!!! ^_^ Fattar ärligt inte hur du orkar plugga så mycket... -.-;

Svar: Tack så jättejättemycket!
Haha, det är det enda jag vill göra i livet för tillfället! Det är så himla kul, vill inte jobba xD
Newwt

2014-07-13 @ 15:09:51
Postat av: Jennie

Tja, as long as you're happy ^_^

2014-07-13 @ 19:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0