Dagens "klasslösa" Sverige

Har ni sett reklamen för elitsinglar.se? En läcker, "klasslös" kvinna står med ett leende i ett välinrett hem och söker just dig. Ja, om du tillhör eliten det vill säga. Deras hemsida berättar följande:

Sofistikerade singlar

För singlar vars privata ambitioner är lika höga som de yrkesmässiga.

Träffsäker Matchning

Ett vetenskapligt och utförligt test för kvalitativ matchmaking.

 

"Som expert på den Europeiska Matchmaking-marknaden har nu Affinitas GmbH, vid sidan av det välkända varumärket eDarling, tagit ett steg mot att möta den ökande efterfrågan av en plattform riktad mot akademiker och sofistikerade singlar. Tjänsten bygger på en vetenskapligt baserad matchmaking-princip som avgör kompabiliteten mellan singlarna. I tillägg tas även sociodemografiska variabler, personliga intressen, övertygelser och preferenser i åtanke. Utifrån detta så föreslås det dagligen ett målinriktat urval av potentiella partners med vilka den individuella livsplanen kan förverkligas med."

Märk väl deras användning av ett "vetenskapligt språk" och glöm inte deras lilla guldlogga uppe i hörnet. Så tjusigt.

Så ambitioner inom ett arbete som undersköterska eller servitör, som industriarbetare eller brevbärare är inte bra nog för denna sida, kan jag tänka. Jag förstår att en läkare inte kan bli kär i en lastbilschaufför? Nej nej, låt oss inte blanda i klasserna. Chefer för sig, akademiker för sig och arbetarklassen på sitt håll/golv, tack. Ja, Sverige är ett klasslöst samhälle där vi äro o så jämlika.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Hahahahaha alltså dör xD Illa att folk blir medlemmar på sidan xD

Svar: Hahaha jag vet det är heeelt sjukt! jag blev så arg när jag såg på det tvn.
Newwt

2014-01-07 @ 14:29:21
URL: http://kristinaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0