JULLOV - Sista helgen i Göteborg

JULLOV! Nu är mitt första halvår på masterprogrammet avklarat. Ja nästan. Vi har en uppsats att skriva till början av januari. Jag tror jag ska skriva om djur som utvecklingsgåvor, t.ex. att genom ActionAid köpa en get till en fattig familj någonstans i världen och få ett gåvobevis som man ger till någon i familjen som en julklapp. Det kallas cause-related marketing, och jag ställer mig frågan vad det faktiskt har för utvecklingseffekt. Så det ska jag jobba med över julen :) 
 
Idag däremot är det julstädning för hela slanten. Och bestämma mig om jag ska tacka ja till kurserna jag är antagen till i vår. Jag tror inte jag ändrar mig, men det krävs alltid lite eftertanke. Jag är antagen till Migration, Power and Identity och Understanding Culture som är en ganska torr och teoretiskt inriktad kurs, men som jag tänker kan vara bra för min Masteruppsats. 
 
Imorgon ska jag och Marcus gå på min kusins disputation där han lägger fram sin doktorsavhandling i humaniora. Det kan bli spännande. Sen kommer Robert och på kvällen ska vi se The Hobbit. Bra helg!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Grattis!! Men ska du behöva jobba med det över julen? (börjar känna mig som Karl-Bertil Jonssons ömma moder XD) Hälsa till Robert o ha det så mysigt!!

Svar: Jaa, tyvärr har vi alltid jobb över julen :) men behöver iaf inte gå i skolan ^^Hahah <3
Det är inte vår Robert, utan Marcus Robert ;) :D
Newwt

2014-12-12 @ 13:28:53
Postat av: Jennie

Jaha XD

2014-12-12 @ 15:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0