Vår del i Mellanösternkonflikten

Mycket givande dag i Conflict Transformation kursen. Varje dag är givande, men våra diskussioner blir djupare och mer betydelsefulla ju längre vi håller på. Idag kollade vi på William Ury på TEDTalks och eftersom min blogg fortfarande krånglar och kan inte publicera videor så lägger jag ut den 20 min långa (och inspirerande) föreläsningens url här och hoppas att ni besöker den här. Han pratar om vår del i Mellanösternkonflikten och kanske det första steget mot en lösning. Ury är lite väl amerikansk för min smak och av hans engagemang och dramatik blir jag genast lite misstänksam av, men det är väl den timida svensken i mig som säger ifrån. Hur som helst, intressant koncept. Take a look!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0