How are you going to go to heaven?

Morgonkaffe på taket med God is not great, dagen kunde inte börja bättre. Boken (som tydligt och med en svidande fräckhet pekar ut hål i människans behov av en skyddande gud) fick mig att minnas flickan Mandy (längst till vänster på bilden) på Lapalala Wilderness i Sydafrika som fattade tycke för mig och Elin. Hon anförtrodde mig sin hemliga kärlek för pojken Josh som gick i hennes klass, men skyndade sig att tillägga i viskande ton att hon inte var "den sortens flicka". Mandy kom en morgon med glittrande ögon och frågade om jag var religiös. Jag visste redan var hon stod i frågan, och sa urskuldande "No, I'm sorry." En strimma av panik flög över hennes ansikte och hennes kropp spändes i förskräckelse. "But... how are you going to go to heaven?". Jag tittade på Elin, och Elin vände sig till Mandy och svarade: "We don't believe in heaven." Mandy vände sig om och gick.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0