The Freedom of Solitude - Into The Wild

Jag åker om 2 dagar, ja, till och med mindre än 2 dagar. Idag har jag och Elin haft handledning och vi fick klartecken från handledaren att skriva vår B-uppsats ihop. Känns riktigt bra, men vi har fortfarande mycket att fundera på angående insamlandet av data. Vad är bäst? Observation, enkät, intervju? Kanske en slags blandning. Enkät känns ytterst torrt, och jag vill verkligen förbereda mig inför C-uppsatsen genom att intervjua.
Nerverna börjar sätta in, och just nu vill jag inte åka. Alls. Jag mår lite smådåligt hela tiden, men jag vet inte vad jag egentligen är rädd för att lämna. Jag intalar mig konstant om att detta faktiskt är min barndomsdröm; att få se Afrika. Och än mer efter filmen Into the Wild; att få se och uppleva vild natur i all dess tysta, ödsliga prakt. Och det är just det jag ska få göra. Jag ska bli avklippt från civilisationen som jag känner den, och ta mig fan, det ska bli det bästa jag någonsin gjort! Så inga ledsna miner nu, inget fastklamrande om min trygghetszon. Det är dags att kasta mig ut i verkligheten och jag ska älska varenda sekund av det.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det tror jag du kommer göra; älska att vara där ^_^

2013-02-26 @ 18:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0