Compassion never goes out of style

Ja, min första praktikvecka går himla bra här på Djurens Rätt, alla är trevliga och jag sammanställer information till deras hemsida dagarna i ända.
Något jag har observerat här i Hufvudstaden är något som jag aldrig sett på landsbygden där jag kommer ifrån.
Päls. Det behöver inte vara en divas pälskappa sedd på Östermalm, men istället klär pälsen allmänheten. Människor på pendeltågen, i affärerna och på gatan. Så många, ett dussin i varje ögonblick med pälsdetaljer på mössa och krage, på nyckleringen och väskan.
Har de reflekterat över det oerhörda lidande bakom sin minimala accessoar? Knappast. Om dom mot all förmodan har det, alldeles för tillfälligt.
Jag trodde inte att det var så utbrett...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0