Loggbok, dag 17

Loggbok. Dag 17. Arbetet fortsätter. Plutonen har bytt läge, från universitetet till en mer skyddad position i anförare Ekmans läger. Provianten i form av torra jordnötsringar och gamla godisar börjar sina. Spänningen är påtaglig i rummet. Tystanden stiger och luften smakar unket. Vi minns inte något av våra gamla liv längre, varje dag är den andra lik i skenet av den enda ljuskällan från våra tekniska under, våra enda tittfönster ut till omvärlden.
Varje gång jag smyger bort från min hörna mot wcn kastas förargade blickar. "Ska hon gå nu igen? Vi kommer aldrig bli färdiga" hör jag hur dom tänker.
Det är dags att fortsätta det envetna arbetet. Metoddelen stirrar mig hånfullt i ansiktet. Jag hör befälhavare Rothén muttra: "Jag har dille på smala marginaler." Galenskapen är inte långt borta.

Klart slut, menig Falk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0