Libresse

Jadu, grannen. Du behöver ju inte gå fram och tillbaka i korridoren och låtsas att du är en bigass hippo. Fan va du väsnas.

Jag blir så jävla pissed på Libresse och deras reklam som jag sett tre gånger på 20 minuter. "It's your period, be twisted!" skyltar deras slogan samtidgt som bruden slänger sin pojkväns tv-spel ut genom fönstret och spricker sedan upp i ett oskyldigt leende.

Vad ger det för bild av kvinnor? För det första att de har PMS och är twisted, för det andra att de är tjatkärringar och inte spelar tv-spel som knasiga män gör. Jag kan tänka mig hur männen sitter i soffan och råhatar den här reklamen, med rätta, men av helt fel anledningar. "Jag skulle fan drämma till 'na om hon rörde mitt tv-spel" och "Jävla brudar, de blir helt störda när de har PMS".

Och jag kan tänka mig hur snedvridna kvinnor som ser män som en klumpig accessoar fnissar och säger till varandra "Rätt åt honom asså, jag blir gaaalen när Erik bränner pengar på spel, och INGET på nya skor till mig."

Vet ni? Alla brudar har inte PMS och är "twisted". Den enda förändringen med mig är att jag känner mig fet och äter extra mycket choklad för att trösta mig själv. Och vet ni? Det FINNS tjejer som gillar tv-spel. (jag ska ta upp det ämnet en annan gång)

...och förresten hatar jag Libresse annars också. They hurt me on the inside.

Kommentarer
Postat av: Rickard

Du har så sjukt rätt i precis allting! Tv-spel für alle!

2012-01-10 @ 23:51:20
Postat av: Katten

Haha, gud va jag älskar detta inlägg!

Slår vad om att det är män som gjort den reklamen för att jävlas med oss kvinnor! Oo

Reklamen är överdriven och visar inte alls hur kvinnor är när de har pms Oo vi tycker bara att allt kan gå åt skogen och äter en massa godis ^_^

2012-01-11 @ 09:34:00
URL: http://nattstad.se/katten93
Postat av: Jessica

BRA att du tar upp det! Just detta har jag tänkt varje gång den där reklamen sätter igång. Hoppas många läser ditt inlägg :)

2012-01-11 @ 09:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0