Final Fantasy 13

Har köpt mitt begagnade xbox av Nemo nu, and I'm playing away. Köpt tre spel:
  • Alan Wake. En psykologisk thriller, en författare som blir indragen i ett mörkt drama där alla vänds emot honom. Får mig att tänka på filmen Secret Window.
  • Soul Calibur 4. Favorit slåss-spelet. Mamma och jag satt och spelade två kvällar i rad och hon kunde inte sluta. Alla är gamers innerst inne, det är bara det att dom inte vet det än.
  • Final Fantasy 13. Wow. Varit sugen på det en längre tid. Det är awesome.


Riktigt bra kvinnlig "huvudroll", även om man får följa alla ungefär lika mycket, så är det ändå Lightning som pryder framsidan osv osv.

Min favorit karaktär hittills (jag är i slutet av Ecological Research) är utan tvekan Sazh. I början verkade han som ännu en stereotyp rolig svart man. Men han har redan fått så mycket mer tyngd som karaktär när han visar mognad och eftertänksamhet som man inte alls förväntade sig av honom.

Jag dömer aldrig spel efter grafiken, det är storyn som räknas, totally. Men fa-an, va snyggt det är. Och fa-an vilka miljöer <3 Magiskt

Kommentarer
Postat av: Aros

bara så du vet så kommer soul calibur V den 3 februari ! :)

2012-01-26 @ 08:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0