En rapport från Animal Equality

http://animalequality.net/news/360/pigs-brutally-stabbed-swords-spanish-pig-farm-supply-leading-uk-supermarket-morrisons

"Workers hitting pigs on their heads with iron bars, jumping on top of them, kicking them, and posing in front of a camera with the pigs

Workers attacking and killing pigs with meter-in-length swords

This pig, tied and immobilised, unsuccessfully tries to escape while the workers for several minutes pulls out the piglets. They remove her intestines, liver and other internal organs while she suffers terribly. The animal is left in agony with internal organs spread over the ground until she dies several minutes late"

Jag tittar inte på filmerna, jag läste bara rapporten, gör det ni med. Jag gillar egentligen inte att länka vad som händer på utländska farmer då svenska tittare rationaliserar sitt köttätande med argument som "det där händer inte i Sverige" och gladeligen fortsätter att smaska sig igenom varelsers kvarlevor.
Respektlösheten finns fortfarande där, och med den kommer oförstånd och grymhet. Ni har själva sett videorna från Djurens rätts arbete där dom granskar svenska farmer. Det ser likadant ut. Vi är alla delaktiga, och ibland vill jag skjuta varenda en av oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0