Mänsklighetens Drama, Existensblues

I lördags var jag som sagt hos Elin på fest och det var grymt! :D På söndagen rymde jag från Jönköping och följde med Becky till Bredarryd som ligger åttahelväte, det var massa mys! Idag var det seminarium dags och min praktik presentation gick rätt bra, pratade lite för snabbt bara x) Nu är jag hemskt trött, imorgon fortsätter arbetet med enkäterna, pepp!
Måste också säga att jag har precis köpt skivan Mänsklighetens Drama - Sånger på vetenskaplig grund av mina föreläsare. Det är Per Bergström (Civilingenjör, låtskrivare och gitarrist, undervisar i teknik och hållbar utveckling) och Magnus Apelqvists (Biolog med viss vurm för de minsta krypen, undervisar i biologi och hållbar utveckling) nya album. De har framfört dessa låtar för oss i undervisningssyfte och det är ett helt fantastiskt album med låtar om termodynamikens lagar, hållbarhet, survival of the lagomast och allmänningarnas tragedi plus en låt som heter "Tack mamma och pappa - Befruktningsthriller (Dvs. Existensblues)". Här, ta en go text ifrån just den låten som målar upp hur det var att vara en spermie :)


"Plötsligt gick signalen, nu är det dags att gå!
Jag minns inte ett jota av vad jag tänkte då.
Där sam vi fram som dårar i dunkla, röda valv.
Jag var ensam, jag var vilsen, jag var halv.

För far min var väl detta ett vanligt vardagsskjut,
som förutom, förmodar jag, höll på att snabbt ta slut.
Men för mig var denna omtumlande, ursinniga dans
början till det här med att jag fanns."
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0