American McGee's Alice

Mina föräldrar har åkt hem och jag är ensam i min lägenhet. Först blev det väldigt, väldigt tyst. Jag menar, jag har inte varit ensam på hela sommaren. Men nu är allt som vanligt, hög musik (just nu: Cruci-Fiction In Space – Marilyn Manson) medan jag dansar runt och äter en banan. Jag väntar på American mcGee's Alice som håller på att ladda ned sig på mitt xbox i just detta nu. Det ska bli underbart vrickat att få spela det igen. Jag minns när jag såg det stå där i hyllan på gamla Åkes video i Mariestad. Jag hade bett om att få köpa ett spel och fått pengar av mina föräldrar som då hade restaurang på övervåningen av video- och spelbutiken. Det luktade alltid så speciellt därinne, och det vred sig i magen på mig av förväntan. Jag tyckte framsidan på spelet var fantatsiskt. Mörkt, mystiskt, och jag tyckte att Alice var hur cool som helst. När jag spelade det dom första gångerna var jag livrädd, allt var så läskigt och jag fattade inte vad dom sa eftersom dom pratade engelska, men jag gav inte upp. Musiken och omgivningarna var för bra för att lägga åt sidan. Min dator har vägrat att köra det på x antal år nu, så nu ska jag bädda ned mig, dra upp volymen på tvn och dras ned i kaninhålet till ett Wonderland gone wrong.

Dom största fansen av detta spel, dvs jag och Robert på Halloween för ett antal år sedan i ett försök att efterlikna Alice och The Mad Hatter ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0