Alice Madness Returns

I lördags var jag och Robert på Hemmakväll och tänkte låna Shaun of the dead men hittade istället Alice Madness Returns för 139 kronor!! Vi dog en aning, och jag köpte det. Nu är det utspelat och jag tycker mycket, mycket om det. Soundtracket var mys, speciellt under strider och när man jagar The March Hare och The Dormouse (The Hatters Domain var också min absoluta favoritbana), men inte i närheten av ettans (lyssna bara på Late to the Jabberwocky här nedan). En annan bana, eller ett annat kapitel om ni så vill, var Queensland. Vackert <3 Spelet var lättspelat, nästan för lätt, speciellt den sista bossen var en besvikelse. Alice's kläder var fantastiska, likaså hennes vapen (Teapot Cannon makes me smile). Ett stort minus var hur modifierad och lätt den ursprungliga historien var.* !!! SPOILER !!! * Som min svenskalärare alltid sa, att skriva om våldtäkt eller misshandel som en utväg ur en historia är en cliché, billigt och ointressant. Jag kunde inte hålla med mer. ***
Jag tröttnade inte en enda gång, och även nu när jag har spelat ut det så finns det massa saker kvar att göra. Alla achievements och samlandet av tänder, flaskor och minnen. Banorna var roliga och utmanande ibland, lätta ibland, men aldrig svåra nog att göra en sur. Nu ska jag spela ettan ! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0