Vägen framöver

Jag har tänkt mycket på vad jag vill göra. Mina hjärtefrågor är djuren och planeten. Människorna... not so much. Jag är absolut en stor människorkämpe, patriarkatet, social orättvisa, krig och mord är inget jag önskar, men jag måste göra prioriteringar. Jag kan inte göra allt. Och dessutom känns det som att det finns mer folk som inriktar sig på människor. Det finns ett behov av folk som engagerar sig utanför det enbart antropocentriska.

Samtidigt är jag mycket intresserad av ekonomi. Så det bästa sättet för att hjälpa djuren och ekosystemen är genom att ändra ekonomin. För alla vet att marknadsekonomin inte sköter detta åt oss. Med profit finns inget samvete. Vi behöver ett nytt ekonomiskt system, så istället för att hålla åt en sprutande slang så vrider jag av kranen.

Jag börjar kunna urskilja vägen framför mig. Feels good. Och för att citera en favoritlåt som jag länkade för någon dag sedan :
"This is who I chose to be. This could be my adventure."

Kommentarer
Postat av: Chriis

SV: dumbledore är bäst :D <3

2012-04-05 @ 12:55:35
URL: http://chriisgiirl.blogg.se/
Postat av: Aros

Djur kommer dö även fast vi inte dödar dem.

fördelen är att vi inte skulle förstöra lika många skogar för att ha boskap på, och vi skulle inte skapa lika mycket koldioxid. sedan skulle köttätande djur få mumsa i sig grässätarna så att det fanns lagom många djur. naturen funkar så fint. Människan hade klarat sig bra utan kött det finns andra sätt att få tag i protein då vi är allätare och kan mumsa det mesta. Jag själv ser fördelen med att hela världen blev vegetarianer, man är ju inte dum i skallen. men så kommer det inte att bli då kött är gott att äta och företag gillar sina pengar. Tror inte detta skulle fixas ens om vi blev ett kommunistiskt land, då människor skulle fortsätta ha kor och grisar och mumsa glatt vidare, fast de stora företagen hade blivit mörkrädda och försvann. Vilket hade gjort att kött konsumtionen hade minskat och miljön hade blivit gladare.



Och jag vet inte varför jag skrev allt detta ..

God jul

2012-04-06 @ 10:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0