Att bli gammal

Jag är så rädd för döden. Jag tänker ofta på att när (om) jag blir gammal, och jag ligger där, ensam. Har panik. "Nu är det snart slut, kanske en månad tills jag slutar existera. Tills jag slutar uppleva saker. jag kommer aldrig se eller känna något igen. Aldrig le igen." Det är så sjukt att jag kommer att uppleva det. Jag kommer att vara i samma kropp och ligga där. Ligga där såsom jag ligger ned när jag ska sova. Se mina händer och min kropp. Känna mitt bakhuvud lutat mot kudden. Skillnaden kommer vara att min tid snart är slut. Så mycket närmare slutet.

Jag hoppas jag kommer vara sådär lugn som pappa är. När han blev yr en gång tänkte han bara "Är det dags nu?" och log. Jag hoppas att jag hittar det där lugnet. Jag önskar att jag bara får se något såpass övernaturligt att jag verkligen inte kan förklara det och sedan veta att det finns en fortsättning. Åh, vad jag vill det.

Å andra sidan, det är klart att jag är rädd nu när jag är så ung. Det betyder bara att jag har något som jag är rädd för att förlora. Och varför ska jag oroa mig för den dagen och den ångesten nu? Den kanske inte ens finns där, kanske är jag bara likgiltig till det då.

Men fortfarande, att sluta finnas skrämmer mig något så enormt.

Kommentarer
Postat av: anna

ahhh, förstår dig! men som du skriver, det afktum att du inte vill dö tyder på att du finner livet meningsfullt (vissa delar ialafall)och det är värdefullt! Men du kanske bli stressad av att du inte vet vad döden innebär, förutom att det är slutet på livet.. Min publicerade dikt tar upp detta ämne,haha vi upptas av samma tankar X)

2012-05-03 @ 14:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0