Utnyttjandet av proletariet

Annons i tidningen Hälsa:

 

”De flesta känner igen situationen från vardagen: När jobbet, partnern och barnen, allt kräver uppmärksamhet – när möten och avtal på arbetet och fritiden, nästan spränger din kalender – för att inte glömma, tvätt, städning och barnpassning som tar allt mer tid.

 

Få mer energi och bli av med tröttheten redan idag:

 

Sköt om dig själv, ställ krav på din arbetsplats, prata med din partner, återupplev gamla minnen tillsammans, njut av ditt liv istället för att stressa igenom det. Du kommer att ångra att du levde det i ett ständigt virrvarr av uppgifter och krav som du avskyr. Hitta lyckan i nuet och ögonblicket, lev för dagen och inte för imorgon eller för igår. Kräv att få vara dig själv, att få vara dig själv i din takt och inte bli pressad under samhällets schema. Lev, människa, lev!”

 

Stod det såhär?

Knappast.

Och jag blev så förfärad av vad det egentligen stod, det slog mig i ansiktet med sitt hån mot den utslitna arbetaren och människan.

 

” Få mer energi och bli av med tröttheten redan idag:

 

Med Énaxin får du en 100% naturlig kvalitetsprodukt till både kropp och hjärna.

 

Énaxin används både när du har behov för extra energi och styrka omgående eller när du behöver ladda kroppens batterier under en längre tid.

 

Énaxin – för ökad mental och fysisk aktivitet.”

 

ÖKAD???!!! ÖKAD FUCKIN AKTIVITET?! Du skojar.

”Producera mer, producera mer, jobba mer, jobba mer, öka takten, öka takten. Oj, blev du trött? Gråter du på natten av panikångest och stress? Men du, ta Énaxin *ger*”

”Tack. *äter* Jag känner mig mycket bättre!”

”Braaa!!!! Då kan du ju fortsätta och förbättra dig på att JOBBAAAAAAAAAAAA!!!!!”

 

”Jag känner mig mycket bättre.” Ja, men du slösar också bort ditt eget liv, ditt eget jävla liv på att vara samhället till lags, för att vara till för den stora massan och inte för dig själv. Så ni säger att kommunismen inte tillåter individualitet? Kapitalismen kan ta sig i sitta feta, torra översittararsle.

 


Kommentarer
Postat av: MFQ

Angående bloggsvaret: älskade estetklasser <3

2011-01-26 @ 12:35:06
URL: http://myfairyqueen.blogg.se/
Postat av: EpicWaste

sv: åh nemen tack! tycker själv att jag suger på att skriva (i allmänhet) så blev väldigt glad för den där komplimangen/kommentaren:D

2011-01-26 @ 14:31:47
URL: http://epicwaste.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag ba "åååh stog de så fint i tidningen?:D" fast nää ... xD

2011-01-26 @ 15:50:18
URL: http://lezici.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0